معرفی نرم افزار solidworks
معرفی نرم افزار solidworks
شنبه 2 / 2 / 1393 ساعت 17:5 | بازدید : 1203 | نویسنده : میلاد محمدزاده | ( نظرات )
معرفی نرم افزار solidworks

ساليد ورکز ساليد ورکز يک نرم‌افزار ? بعدي طراحي مکانيکي است که که بر روي مايکروسافت ويندوز اجرا مي‌شود و توسط شرکت ساليد ورکز (که اکنون زير مجموعه‌اي از شرکت دسالت سيستمز فرانسه‌است)توسعه يافته.اين نرم‌افزار انون يکي از محبوبترين نرم‌افزارهاي در زمينه طراحي ? بعدي مکانيکي در بازار است. که البته در مقايسه با نرم افزارهاي هم تراز خود مانند کتيا و پرو انجينير محيطي بسيار زيبا دارد. ساليد ورکز در قسمت تزريق مواد ، آناليز مواد ، فرمول نويسي و ... در مهندسي مواد کاربرد دارد.
 
 
 
تاريخچه
 
ساليد ورکز در سال ???? ميلادي به عنوان رقيبي ارزان قيمت براي نرم‌افزارهاي طراحي کامپيوتري نظير پروانجينير, آي دياس,يونيگرافيکز,اتوکد و کاتيا عرضه شد.شرکت ساليد ورکز در سال ???? ميلادي توسط جان هرشتيک بنيان گرديد که دفتر مرکزي آن در کنکورد ماساچوست واقع بود و اولين محصول آن با نام ساليد ورکز ?? در سال ???? ميلادي به بازار عرضه گرديد.در سال ???? ميلادي دسالت سيستمز که عمده شهرت آن به علت نرم‌افزار طراحي کامپيوتري کاتيا است,شرکت ساليد ورکز را خريداري کرد و اکنون ???? سهام آن را در اختيار دارد.شرکت ساليد ورکز از سال ???? تا ???? ميلادي توسط جان مک الني رهبري مي‌شد و اکنون تحت رهبري جف ري قرار دارد.


 
بازار
 
ساليد ورکز توسط بيش از ?????? نفر از طراحان و مهندسان مکانيک به صورت گسترده مورد استفاده قرار مي‌گيرد.کاربران ساليد ورکز طيف وسيعي از کاربران خصوصي تا کارخانه‌هاي بزرگ را در بر مي‌گيرند که پوشش دهنده بخشهاي اعظمي از بازار ساخت و توليد است.فروش ساليد ورکز به صورت غير مستقيم و از طريق توزيع کننده‌ها و شرکاي شرکت در تمام دنيا صورت مي‌گيرد.نرم‌افزارهايي که به طور مستقيم رقيب ساليد ورکز هستند عبارتند از پرو انجينير,ساليد اج و اينونتور.
 
رويکرد ساليد ورکز
 
ساليد ورکز يک مدل ساز براي مدلسازي جامدات است که مبتني بر پارا ساليد بوده و از رويکرد پارامتري مبتني بر ويژگي براي ساخت مدلها و مونتاژها استفاده مي‌کند.پارامتر به ثابت‌هاي اطلاق مي‌شود که مقدار آنها شکل يا هندسه مدل يا مونتاژ را تعيين مي‌کند.پارامترها هم به صورت پارامترهاي عددي نظير طول خطوط يا قطر دايره بوده و هم به صورت پارامترهاي هندسي نظير مماس,موازي,متقارب,هم مرکز و غيره هستند.پارامترهاي عددي مي‌توانند از طريق استفاده روابط با يکديگر مرتبط بوده که امکان برآورده ساختن خواسته‌هاي طراحي را فراهم مي‌کند.خواسته‌هاي طراحي به اين معناست که طراح مايل است تا مدل نسبت به تغييرات و به روز آوري‌ها به چه صورت پاسخ دهد.به عنوان مثال ممکن است که شما بخواهيد تا سوراخ در يک قوطي بدون توجه به ابعاد و اندازه‌هاي قوطي همواره در بالاي آن قرار گيرد.ساليد ورکز به شما اجازه مي‌دهد تا سوراخ را به عنوان يک مشخصه در روي سطح تعريف نموده و بدون توجه به مشخصات قوطي که بعداً معلوم مي‌گردد خواسته خود را برآورده سازيد. مشخصات (Features) به عناصر اصلي سازنده قطعات اطلاق مي‌شود.مشخصات اشکال و عملياتي هستند که قطعه را به وجود مي‌آوردند.مشخصات مبتني بر شکل نظير برآمدگي‌ها (Bosses),سوراخ‌ها (Holes)و غيره معمولاً با يک نقشه دو بعدي يا سه بعدي آغاز مي‌شوند.
 
محيط‌هاي ساليد ورکز
 
نرم‌افزار ساليد ورکز داراي ? محيط اصلي مي‌باشد که عبارتند از: ?-قطعه(Part) ?-مونتاژ(Assembly) ?-نقشه کشي(Drawing)
 
قطعه(Part)
 
هر سيستم مکانيکي از قطعات و اجزا مختلفي تشکيل يافته‌است.براي طراحي يک مکانيزم به صورت کامل بايستي ابتدا هر يک از اجزا و قطعات آن را به صورت مجزا طراحي نمود.اين کار در محيط Part صورت مي‌گيرد.نقطه آغاز کار در اين محيط يک نقشه(Sketch) دوبعدي يا سه بعدي است که از آن براي ساختن يک شکل خام استفاده مي‌شود.در اين بخش از نوار ابزار (Feature) بيشترين استفاده صورت مي‌گيرد.همچنين در محيط (Part) امکانات مناسبي براي طراحي قالب‌هاي تزريق پلاستيک,ورقکاري,جوش دادن قطعات و غيره وجود دارد.
 
مونتاژ(Assembly)
 
پس از اينکه قطعات به صورت مجزا در محيط (Part) ايجاد شدند آنها را وارد محيط (Assembly) منمايند.در اينجا با اعمال قيود خاص توسط دستور (Mate) از نوار ابزار (Assembly) قطعات مجزا را به يکديگر مرتبط مي‌کنند.از جمله اين قيود مي‌توان به موازي(Parallel),هم مرکز(Cocenteric),عمود(Perpendicular) و يا قيود پيشرفته نظير قيود ايجاد چرخدنده يا بادامک اشاره نمود. يکي از امکانات جالب در اين محيط امکان ايجاد تسمه براي پولي‌ها است که آنها را به يکديگر مرتبط مي‌کند.از ديگر امکانات جالي توجه گزينه تشخيص تداخل(Interference Detection)است که به طراح اجازه مي‌دهد تا با برسي قطعه پس از مونتاژ,تداخل‌هاي احتمالي را با ساير قطعات تشخيص داده و نسبت به رفع آن اقدام نمايد. در اين محيط مي‌توان با اعمال سرعت خطي و سرعت زاويه‌اي و همچنين شتاب ثقل,عملکرد مکانيزم را برآورد نموده تا تقريبي از کار مکانيزم به دست آيد.هر چند که اين امکانات براي شبيه سازي ديناميکي بسيار ناقص و ابتدايي بوده و روايت بسيار کاملتر آن در نرم‌افزار (Cosmos Motion) که در همين نوشتار بحث مي‌گردد آورده شده‌است.
 
نقشه کشي(Drawing)
 
در اين محيط مي‌توان اقدام به طراحي نقشه‌هاي دو بعدي نموده و يا از قطعات و مکانيزم‌هايي که در دو محيط قبلي ساخته شده‌اند استفاده نمود.قابليت‌هاي متعدد اين محيط يک تخته رسم الکترونيکي را براي کابر به ارمغان مي‌آورد که براحتي مي‌تواند هر گونه ترسيمي را به شکل دلخواه و بدون مشکلات استفاده از راپيدوگراف و غيره در کوتاهترين زمان انجام دهد.از جمله قابلت‌ها مي‌توان به اندازه گذاري خودکار نقشه‌هاي ايجاد شده از روي قطعات,تعيين نوع هاشور براي سطح مقطع با توجه به جنس قطعه,تعيين نوع خطوط و غيره اشاره کرد.
 
تحليل در ساليد ورکز
 
نرم‌افزار ساليد ورکز به همراه بسته‌اي به نام (Cosmos) ارايه مي‌گردد که قابليت‌هاي جالبي را براي تجزيه و تحليل در اختيار کاربر قرار مي‌دهد.بسته (Cosmos) شامل سه نرم‌افزار اصلي است که عبارتند از: Cosmos Works, Cosmos Motion, Cosmos FlowWorkd
 



موضوعات مرتبط: نرم افزار , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

سطح وبسایت چطوری در نظر میگیرید

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد


خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید



تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان Special reference Metallurgy و آدرس metallurgyy.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 384
:: کل نظرات : 16

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 8
:: تعداد اعضا : 955

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 920
:: باردید دیروز : 1067
:: بازدید هفته : 2478
:: بازدید ماه : 2425
:: بازدید سال : 12574
:: بازدید کلی : 144880